Josep Pla y sus relaciones literarias

JosepPla(1).jpeg«Mirant les coses amb objectivitat, em sembla que no he tingut mai cap relació seriosa amb els medis literaris d’aquest país -de Barcelona, concretament. He estat un home molt lent, carregat del sentit del ridícul, fins i tot quan s’ha tractat de cultivar una amistat.  Sempre he cregut que la meva persona els carregaria i els amoïnaria.  He conegut molta gent, però no he tingut gaires amics.  Això deu haver contribuït a fer que la gent tingués poca confiança en mi.  No crec haver inspirat mai cap passió, ni entre els homes ni entre les dones, cosa que, en l’època que hem viscut, no em desplau gens.  En aquest aspecte de la vida hi ha els amics, els coneguts i els saludats.  Rarament he arribat a conegut.  He format part del bloc dels saludats.  Poca cosa més –vull dir que no crec que jo hagués pogut arribar a alguna cosa més.»

En Notes per a Silvia, uno de su dietarios mayores (en mi opinión). La realidad… vete a saber cuál fue la realidad. ¿Cómo somos? ¿Como nos ven, como nos ponemos en escena, como otros hacen lo propio, como cuando nadie nos ve, a puerta cerrada, a tapa puesta…?


Un pensamiento en “Josep Pla y sus relaciones literarias

  1. Estimat Miguel. Yo creo que el Abi tenía bastante con su mundo sensorial y sus glosas a la vida, su obra inacabable le pedía ese alejamiento de escritor y por eso las relaciones humanas no eran su fuerte. No conozco bien su biografía, mi abuela tenía unos cuantos libros suyos y yo salvé uno: Viatga per la Catalynya Vella. Precioso. El tío se montaba en el bus y en devant a descubrir rincones. He perdido mucho el catalán pero puedo leerlo aún a trompicones.
    A mi me parece que somos muy gris´áticos. Proust decía que en el habitaban cantidad de yoes. Y no es lo mismo un en su celda, escribiendo, que uno dándose una caminata por un lugar ameno o por un lugar horrísono.
    Ens veurem. Pensu.

Los comentarios están cerrados.